Jest to silnik należący do Epic Games. Jak sama nazwa wskazuje stworzymy na nim futurystyczne lokacje, powalające o ilość szczegółów i zaawansowaną grę światła. Do tej pory dynamiczne oświetlenie oparte było na skryptach – a więc moment, w którym np. świeca miała się zapalić był ściśle określony i zależny od wydarzeń w grze. Dlatego bardzo częsta mieliśmy do czynienia z sytuacją, w której po zniszczeniu jakiegoś budynku rzucane na przeciwległą ścianę światło pozostawało takie same – łącznie z cieniami (choć nie miało co już ich rzucać). Teraz to się zmieni – oświetlenie generowane będzie w czasie rzeczywistym, odbijać się będzie od każdej powierzchni, mieć różne natężenie a także kolor. Silnik uprości też proces tworzenia gier.

Tutaj producent również udostępnia narzędzia to wypróbowania silnika.

LINK DO POBRANIA

Wszelkie prawa zastrzeżone | Autor: Maciej Wójcik