Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2014 - 2015 Wycieczka klasy III a
Wycieczka klasy III a

W dniach 16-17 października klasa III a uczestniczyła w wycieczce na Łabowską Halę. Pomysłodawcą i organizatorem "wyprawy" był uczeń Jakub Pajor. Wszyscy uczestnicy, łącznie z opiekunem p. Jolantą Hejmej, byli bardzo zadowoleni z organizacji i wyboru trasy. Rozpoczęliśmy w Starym Sączu i spokojnym marszem przez Popowice, Barcice wyszliśmy na wieżę widokową na Woli Kroguleckiej. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej. Aby zwiększyć atrakcyjność wycieczki (po namowach pani Jolanty) wybraliśmy nieoznakowaną trasę przez Wilcze Doły. Bez problemów doszliśmy do szlaku zielonego i tutaj już prostą drogą, boczną granią, dotarliśmy do głównego szlaku beskidzkiego. Chwila odpoczynku, podziwianie widoków. Organizator zaplanował w tym miejscu dłuższy odpoczynek jednak z powodu pogarszającej się pogody pani Jolanta poderwała młodzież do dalszej wędrówki, nie chcąc narażać ich (i słusznie) na przemoczenie. Teraz droga była już naprawdę bardzo prosta - czerwony szlak, cały czas granią, szeroko tak, że można by jechać samochodem - a my pędzimy. I tutaj zrodziło się podejrzenie, że pośpiech nie wynikał z przyczyn pogodowych lecz z obawy, że jak zbyt późno dotrzemy do schroniska to zabraknie ciepłej wody. Oczywiście nic takiego nie miało miejsca. W schronisku wszystko był zarezerwowane i przygotowane na przyjęcie tak wyśmienitej grupy. Na drugi dzień, wszyscy wyspani i pojedzeni z chęcią ruszyli dalej. Były rozbieżności jaką wybrać trasę powrotu: czy najkrótszą - szlakiem niebieskim czy może dłuższą przez Jarzębaki lub Parchowatkę. Po namowach pani Jolanty wybraliśmy trasę bardziej widokową, żółtym szlakiem - granią. Zeszliśmy do Łomnicy i tam udało nam się złapać busa, którym wróciliśmy do Starego Sącza.