Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2015 - 2016 Wycieczka do Gdańska
Wycieczka do Gdańska
W dniach 06-11 września 2015 r. odbyła się wycieczka klasy 3 d do Trójmiasta. Podróż odbyła się pociągiem. Po przybyciu i zakwaterowaniu w Schronisku Młodzieżowym w Gdańsku, wyruszyłyśmy zwiedzać najważniejsze obiekty tego miasta – Dom Artusa, Ratusz, Kościół Mariacki z widokiem na Gdańsk, pomnik Neptuna, Muzeum Bursztynu. Dzień urozmaiciłyśmy sobie pokazem produkcji słodyczy w Manufakturze Cukierków  oraz degustacją słodyczy.

W drugim dniu wycieczki pojechałyśmy do Gdyni, gdzie miałyśmy przyjemność wejścia na pokład statku wojennego ORP „Błyskawica”. Wielkie wrażenie zrobił mundur kapitana Andrzeja Karwety, który został odnaleziony w Smoleńsku po katastrofie w 2010 roku. Z kolei w Sopocie naszą główną atrakcją był spacer po molo. Do schroniska wróciłyśmy spacerując wybrzeżem Bałtyku. Po drodze odwiedziłyśmy przepiękną Bazylikę w Oliwie, gdzie znajdują najsłynniejsze organy w Polsce i wysłuchałyśmy pięknego koncertu organowego.

Trzeciego dnia pojechałyśmy pociągiem do Malborka, aby zwiedzić krzyżacką twierdzę. Dzięki audioprzewodnikowi dostałyśmy dużą dawkę wiedzy historycznej. Po powrocie wybrałyśmy się do najważniejszego miejsca w Gdańsku – Stoczni Gdańskiej oraz Muzeum Solidarności poświęconemu Lechowi Wałęsie.

Zakończeniem naszej wycieczki było przepłynięcie statkiem pirackim „Czarną Perłą” na Westerplatte, gdzie zobaczyłyśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża upamiętniający wrzesień 1939 r.

Po chwili odpoczynku na plaży wróciłyśmy do schroniska i rozpoczęłyśmy przygotowania do podróży powrotnej. Pobyt w Gdańsku był niesamowitym przeżyciem, a dzięki wspaniałej słonecznej pogodzie na pewno będzie niezapomniany.