Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2012 - 2013 Wycieczka 2 D
Wycieczka 2 D

We wtorek 26 stycznia 2013 roku klasa II d była na wycieczce przedmiotowej zorganizowanej przez panią Teresę Szewczyk. Byliśmy w Krakowie. Dla większości z nas nie było to pierwsze spotkanie z tym miastem. Po dwugodzinnej podróży dotarliśmy na Wawel, jako pierwszą zwiedziliśmy Katedrę Wawelska.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem okazał się audio przewodnik. Każdy z uczestników otrzymał słuchawki przez które słyszał głos lektora, opowiadającego o najciekawszych miejscach Katedry oraz o zbiorach Muzeum Katedralnego. Kolejno udaliśmy się do komnat Zamku Królewskiego, tam towarzyszyła nam przemiła pani przewodnik, która zaciekawiła nas dziejami tej budowli. Później mieliśmy jakże wyczekiwany ”czas wolny” kiedy to mogliśmy coś zjeść i udać się na drobne zakupy. Około godziny 14 zeszliśmy do podziemi rynku krakowskiego. Tam zobaczyliśmy muzeum w nowoczesnym stylu, oddające doskonale czasy w jakich żyli nasi przodkowie. I choć byliśmy już zmęczeni z zaciekawieniem oglądaliśmy ekspozycje i słuchaliśmy pani przewodnik. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Fabryka Emalia Oskara Schindlera. Wystawa przedstawiała Kraków podczas okupacji, a setki ukazanych zdjęć przeniosły nas w czasie.

Serdecznie dziękujemy pani Teresie Szewczyk oraz pani wychowawczyni, za możliwość wyjazdu. Była to dla nas niewątpliwie żywa lekcja historii i ciekawe doświadczenia.