Kontakt

fax  18 446-05-83

e-mail:

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2018 - 2019 Laureaci konkursu historycznego na wycieczce w Warszawie
Laureaci konkursu historycznego na wycieczce w Warszawie
W dniach 13 – 14 czerwca 2019 r. zdobywcy I miejsca w konkursie historycznym „Wolność trzeba stale zdobywać – Kapłani w służbie Bogu, Kościołowi i Ojczyźnie na tle historii Polski od 1 IX 1939 do 2 IV 2005”, dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa małopolskiego pod patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej, w ramach nagrody byli na wycieczce w Warszawie. Zespół Liecum Ogólnokształcacego w Starym Saczu stanowili: Natalia Drożdż klasa I b, Magdalena Majewska klasa I c, Józef Koterla klasa I b, pod opieka mgr Teresy Szewczyk.

W pierwszym dniu rozpoczęliśmy od spaceru po Łazienkach . Po obiedzie w sejmowej restauracji  przyjęła nas w Sejmie organizatorka konkursu pani Poseł RP Barbara Bartuś. Mieliśmy  również spotkanie z Marszałkiem Sejmu panem Markiem Kuchcińskim.   Kolejnym punktem było Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło  na nas olbrzymie wrażenie. Na zakończenie dnia odwiedziliśmy cmentarz na Powązkach gdzie znajdują się groby wielu polskich bohaterów.

Drugi dzień był równie intensywny. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL, które znajduje się  w areszcie, gdzie prowadzono brutalne śledztwa w czasach powojennych. Cela gdzie przetrzymywano rotmistrza Witolda Pileckiego czy bardzo ciasne karcery wzbudzały wiele emocji.   Następnie udaliśmy się  do Teatru Wielkiego gdzie poznaliśmy wszystkie jego zakamarki. Nikt się nie spodziewał, że znajdziemy tam  na przykład stolarnie, czy że zatrudnionych jest tam ok. 2000 osób. Po obiedzie zwiedzaliśmy Zamek Królewski gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach pt. „ Z wizytą u króla”.

Następnie w pięknym słońcu spacerowaliśmy po Starym Mieście , Krakowskim Przedmieściu czy placu Krasińskich .

Nasz pobyt w Warszawie zakończyliśmy w godzinach wieczornych. Po bardzo mile spędzonym czasie w stolicy udaliśmy się w nocną podróż do Starego Sącz. Bardzo dziękujemy Poseł na Sejm Pani Barbarze Bartuś za organizację naszego wyjazdu.