Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Aktualności Wycieczka do Trójmiasta
Wycieczka do Trójmiasta

W dniach od 08.09.2019roku do 14.09.2019 roku uczniowie klasy 3 B wraz z wychowawczynią panią mgr Małgorzatą Jawor i panią pedagog mgr Agnieszką Leską brali udział w tygodniowej wycieczce do Trójmiasta. W dniu wyjazdu spotkaliśmy się na Rynku w Starym Sączu skąd o godzinie 16:05 autobusem udaliśmy się do Krakowa. Następnie o godzinie 21:07 odjechaliśmy pociągiem do Gdańska. Nad ranem dotarliśmy na miejsce, podziwiając w między czasie przez okna pociągu  widoki wschodzącego słońca.

Gdańsk przywitał nas piękną, choć chłodną pogodą. Gdy dotarliśmy do Schroniska Młodzieżowego, zostawiliśmy swoje bagaże i rozpoczęliśmy pierwszy dzień zwiedzania. Pierwszym punktem tego dnia był przejazd z Gdańska do Sopotu i  spacer  po Molo. Zobaczyliśmy też Krzywy Domek, który swoim charakterem nawiązuje do bajkowych rysunków Jana Marcina Szancera oraz Pera Dahlberga, a także projektów Gaudiego. Na zakończenie dnia udaliśmy się na plażę, gdzie szum morza  i ciepły wiatr odprężał nas po podróży.

Dzień drugi spędziliśmy na poznawaniu Portu Lotniczego im.Lecha Wałęsy w Gdańsku. Pani ze Straży Granicznej przedstawiła nam zadania jakie wykonuje w swojej pracy i pokazała świat lotniska z drugiej strony. Podczas pobytu na lotnisku mieliśmy okazję spotkania z panem pirotechnikiem, który odpowiedzialny jest za zabezpieczanie pozostawionych walizek, a także mogliśmy poznać psa, pracującego na lotnisku. Jego zadaniem jest wyszukiwanie narkotyków. Następnym punktem zwiedzania lotniska było zapoznanie się z zadaniami Lotniskowej Straży Pożarnej i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Mieliśmy możliwość zobaczenia aut strażackich i helikoptera ratowniczego. Panowie przedstawili nam swoje obowiązki i zadania jakie wykonują. Po południu postanowiliśmy zwiedzić nowoczesne, interaktywne Muzeum II Wojny Światowej, które pozwoliło cofnąć nam się w czasie i zobaczyć jak wyglądały dawne kamienice, a także przybliżyć nam historię związaną z naszą ojczyzną.

Kolejny dzień spędziliśmy na zamku w Malborku. Pani przewodnik pomogła przenieść nam się do czasów średniowiecza. Podczas zwiedzania poszczególnych komnat, mieliśmy okazję poznania wielu ciekawostek, a także mogliśmy zrobić wspólne zdjęcia, którym nie było końca. Po miło spędzonym czasie w zamku, udaliśmy się na chwilę odpoczynku i relaksu na plażę do Sopotu. W drodze powrotnej do schroniska spacerowaliśmy po Starówce w Gdańsku i podziwialiśmy miasto nocą.

Dzień czwarty rozpoczęliśmy od przejazdu tramwajem do Oliwy, gdzie w katedrze wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego, a następnie zwiedzaliśmy katedrę poznając jej historię. Kolejnym miejscem, do którego zabrała nas pani przewodnik był Park Oliwski, w którym mieliśmy okazję zobaczyć różnorodne kwiaty i drzewa. Spacer ścieżkami tego parku pozwolił nam z bliska zobaczyć rzadko spotykana florę.  Kolejnym punktem do zwiedzania była Starówka w Gdańsku, gdzie pani przewodnik z bliska pokazała i przedstawiła ciekawą historię związaną z tym miastem. Ostatnim punktem tego dnia był rejs Galeonem i spacer po Westerplatte.  Spacerując po bulwarze przeszliśmy do pomnika upamiętniającego wydarzenia związane z historią i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Niestety, nadszedł ostatni dzień wycieczki. Niektórzy z nas woleliby zostać jeszcze dłużej nad morzem, ale trzeba było wracać do domu. Zanim jednak udaliśmy się na dworzec, mieliśmy jeszcze kilka planów na wykorzystanie tego dnia. Pierwszym punktem było zwiedzanie Stoczni Gdańskiej, następnie sali BHP, a także Europejskiego Centrum Solidarności. Niektórzy z nas postanowili skorzystać z okazji i wspiąć się na wieżę widokową w Bazylice Mariackiej. Po przejściu ponad 400 schodów dotarliśmy na sam szczyt, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Gdańska. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Gdynia, gdzie odwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie, poznając najróżniejsze rodzaje ryb i nie tylko. Mieliśmy również okazję zobaczyć Nemo. Po wyjściu z Akwarium postanowiliśmy zrobić zdjęcie przy statku "Dar Młodzieży", którym młodzież z całej Polski płynęła do Panamy na spotkanie z Ojcem Świętym.

Czas uciekał, a my musieliśmy wracać po walizki do schroniska, by udać się na peron, skąd o godzinie 21:47 wsiedliśmy do pociągu w kierunku Krakowa, a nad ranem autobusem wróciliśmy do Starego Sącza.

Wszyscy byli zachwyceni wycieczką. I obiecaliśmy sobie, że za 10 lat powtórzymy ją tą samą ekipą!