Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2017 - 2018 Wycieczka klas drugich do Trzech Stolic
Wycieczka klas drugich do Trzech Stolic

W dniach 28 – 30 czerwca 2018 roku klasy drugie Liceum Ogólnokształcącego w Starym Sączu były na wycieczce w trzech stolicach – Budapeszcie, Bratysławie i Wiedniu. Oto relacja uczestniczki. Wyruszyliśmy z rynku w Starym Sączu o godzinie 5. 00. Nawet nie wiedziałam, że o świcie miasto jest takie ładne. Droga do Budapesztu upłynęła nam bardzo szybko na rozmowach, żartach itp. Ok. godziny 12.00 dotarliśmy do Budapesztu, który przywitał nas pięknym słońcem i strasznym upałem. Na początek byliśmy na Placu Wolności. Następnie zwiedzaliśmy Górę Geletra, skąd był tak imponujący widok, że długo nie mogłam oderwać oczu od „ pięknego, modrego Dunaju”. Następnie spacerowaliśmy po wzgórzu zamkowym, podziwiając Kościół Macieja, Basztę Rybacką. Przez Most Łańcuchowy – najpiękniejszy w Budapeszcie – przeszliśmy na druga stronę Dunaju, żeby zwiedzić Katedrę Św. Stefana, Parlament czy zobaczyć pomnik Józefa Bema. Przez  ulicę Vaci – najbardziej atrakcyjną w Budapeszcie wróciliśmy do autokaru i pojechaliśmy do hotelu gdzie czekała na nas obiadokolacja i wypoczynek.

Rano 29 czerwca po śniadaniu ruszyliśmy do Bratysławy. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Starówka, Katedra Św. Marcina, Brama Michalska, Ratusz i najstarsze ulice miasta. Wszystkim bardzo podobał się most z „Ufo”, przez który przejeżdżaliśmy w stronę Wzgórza Zamkowego. Mimo iż krążyła wokół miasta burza udało nam się zrealizować nasz plan.

Ok. godziny 16.00 wyjechaliśmy w kierunku Wiednia, gdzie zdobyliśmy Wzgórze Kahlenberg – miejsce skąd  Jan III Sobieski prowadził słynną Odsiecz Wiedeńską. Znaleźliśmy  tam wiele polskich śladów a naszym największym zaskoczeniem było to, że jest tam Kościół Polski i to na ziemi należącej do Polski. Panorama z Kahlenbergu była tak imponująca, że sesja zdjęciowa wydawała się nie mieć końca. Ok. 20.00 tej dotarliśmy do hotelu, który zaskoczył nas swoim pięknym położeniem nad uroczym jeziorem.

Ostatni dzień naszej wycieczki to zwiedzanie Wiednia. Zaczęliśmy od pałacu w Schonbrunn, który na wszystkich zrobił olbrzymie wrażenie a jego ogrody z tysiącami róż nie dadzą się zapomnieć. Następnie pojechaliśmy do centrum, gdzie zrobiliśmy sobie spacer koła Hofburga, Placu Marii Teresy, Parlamentu, Ratusza, Katedry Św. Szczepana. Na koniec naszej wycieczki byliśmy w Muzeum Historii Naturalnej gdzie w przepięknych salach znajdowały się niezliczone przykłady kruszców – znaleźliśmy sól z Wieliczki -  oraz okazy istot żyjących na Ziemi. Nasyceni  pięknem Wiednia  ruszyliśmy w drogę powrotną do Starego Sącza.

Wrażenia z tej wycieczki pozostaną niezapomniane, bo wiele miejsc widziałam po raz pierwszy i mam nadzieję, że jeszcze tam kiedyś wrócę.