Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2017 - 2018 Wycieczka klasy 3 B do Zakopanego
Wycieczka klasy 3 B do Zakopanego
W dniach 3-4 października klasa IIIb, wraz z wychowawczynią panią Alicją Czermińską oraz księdzem Pawłem Gruszką, była na dwudniowej wycieczce w Zakopanem. Po zbiórce przed szkołą wyjechaliśmy na ostatnią dłuższą wyprawę  w liceum. Pierwszą atrakcją była sześcioosobowa kolej liniowa. Prowadziła ona na szczyt Gubałówki. Mimo, że pogoda zrobiła nam psikusa, widoki były piękne. Po spacerze na Gubałówce i zrobieniu pamiątkowych zdjęć, zjechaliśmy kolejką w dół. Następnym punktem naszej wyprawy była Wielka Krokiew. Skocznia zrobiła na nas duże wrażenie. Warto wrócić tu w zimie, szczególnie wtedy, gdy odbywają się skoki narciarskie. Później udaliśmy się na Krupówki, czyli reprezentacyjną ulicę w Zakopanem. Był to czas, kiedy mogliśmy zjeść obiad i kupić pamiątki. Noc spędziliśmy u Sióstr Miłosierdzia (Szarytek), które prowadzą Dom Rekolekcyjny. Po rozpakowaniu się i chwili odpoczynku, udaliśmy się na wspólny różaniec w kaplicy. Następnie nadeszła pora kolacji, po której mogliśmy uczestniczyć w Apelu Maryjnym w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej.

Drugiego dnia naszej wycieczki po  zjedzeniu pysznego śniadania,  Siostry Szarytki podarowały nam Cudowne Medaliki. Była to dla nas miła niespodzianka. Następnie kontynuowaliśmy zwiedzanie. Byliśmy w Starym Kościele Matki Bożej Częstochowskiej oraz na Cmentarzu na Pęksowym Brzyzku, na którym spoczywają ludzie zasłużeni dla Zakopanego i wybitne jednostki, np. Kornel Makuszyński i Kazimierz Przerwa –Tetmajer. Potem pojechaliśmy do Niedzicy, gdzie wraz z przewodniczką zwiedziliśmy zamek Dunajec, który stoi na stromej skale o wysokości 566m.n.p.m. Był on niegdyś własnością węgierską. Ostatnim już punktem naszej klasowej wycieczki był spacer po zaporze w Czorsztynie. Pośrodku 400 metrowego deptaka znajduje się namalowany na ziemi trójwymiarowy obraz „Moc Żywiołów”. Z korony zapory rozciąga się piękny widok na okolicę, z jednej strony na Jezioro Czorsztyńskie i położone nad jego brzegiem zamki, a z drugiej w stronę Jeziora Sromowieckiego i Pienin.

Zapewne dwudniowa wycieczka do Zakopanego pozostanie na długo w naszej pamięci.

(tekst: Angelika Cebula, zdjęcia: archiwum klasy 3b)