Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2015 - 2016 Wycieczka klasy 2c
Wycieczka klasy 2c

Wycieczkę klasową w góry rozpoczęliśmy wcześnie rano. Autobusem dojechaliśmy do Kosarzysk, a następnie górskim szlakiem z wielkim zapałem wyruszyliśmy do Bacówki na Obidzy. W końcu część naszej klasy to sportowcy, więc kondycję mamy dobrą. Opiekę nad nami sprawowały pani Joanna Opyd i pani Małgorzata Jawor. Po drodze podziwialiśmy piękne lasy, które już powoli zaczynają przybierać barwy jesieni. W Suchej Dolinie przy zakręcie zatrzymaliśmy się na chwilę przy Pomniku Kurierów, upamiętniającym łączników i przewodników, którzy organizowali w czasie II wojny światowej przerzuty broni, wiadomości i pieniędzy na trasie Warszawa - Budapeszt.  Na Obidzy powitało nas słoneczko, owce na łące, kucyki, konie, a nawet koty i pies. Najtrudniej było nam wzbudzić zaufanie psa, który pilnował  bacówki. Niektórzy w czasie wędrówki zgłodnieli (mowa tu o chłopakach) i dlatego  zamówili sobie na stołówce pyszne pierogi ruskie. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy ścieżką rekreacyjną na Eliaszówkę, gdzie z wieży widokowej podziwialiśmy krajobrazy. Tutaj również spotkaliśmy grupę wycieczkową ze Słowacji.  Po krótkich konwersacjach wróciliśmy do Bacówki na Obidzy i zapaliliśmy ognisko. Bardzo smakowały nam upieczone kiełbaski. Dobrze było odpocząć, porozmawiać i rozkoszować się ciepłym słoneczkiem i pięknymi sądeckimi widokami.  Niestety, czas szybko biegnie i wszystko, co dobre szybko się kończy, i my też musieliśmy wracać do Starego Sącza.