Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2015 - 2016 Wycieczka 2c nad morze
Wycieczka 2c nad morze

W dniu 5 czerwca 2016 r. (niedziela) o godz. 16.00 wyjechaliśmy ze Starego Sącza. Po przyjeździe do Krakowa udaliśmy się w kierunku dworca kolejowego, a następnie wsiedliśmy do pociągu PKP Intercity. W poniedziałek o godz.8.30 byliśmy w Gdańsku, gdzie rozpoczęliśmy naszą klasową przygodę związaną z Trójmiastem. Po zakwaterowaniu w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym przy ul. Wałowej, pojechaliśmy na plażę w Jelitkowie, aby „powitać” morze. Nadmorski klimat był wyjątkowy, urokliwa plaża z przepięknymi muszelkami na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Widok morza, rozciągającego się aż po sam horyzont budził w nas wielki zachwyt i podziw ogromu przyrody. Spacerując plażą w kierunku Sopotu, obserwowaliśmy mewy oraz karmiliśmy łabędzie, które beztrosko „spacerowały” i odpoczywały na piasku. Molo w Sopocie jako najdłuższy drewniany pomost w Europie okazało się genialną atrakcją.

We wtorek wczesnym rankiem wyruszyliśmy, aby wspólnie z panią przewodnik Ewą Sikorą zwiedzić przepiękny Gdańsk. W blasku słońca zobaczyliśmy m.in. Stocznię Gdańską, Pomnik Trzech Krzyży, Pocztę Polską, Żurawia, ul. Mariacką, Kościół NMP, wielką zbrojownię, Bramę Wyżynną, Drogę Królewską, Długi Targ, Fontannę Neptuna, Dwór Artusa i Bramę Zieloną. Po południu spacerowaliśmy po Parku Oliwskim, byliśmy w Palmiarni, a także mieliśmy możliwość wysłuchania koncertu organowego w oliwskiej Archikatedrze, gdzie znajdują się aż trzy instrumenty: słynne organy wielkie, organy w transepcie oraz pozytyw. Byliśmy zdumieni wydobywającymi się, nadzwyczajnymi dźwiękami, które „wpływały wprost do naszego serca”. Po długim dniu czekała na nas słoneczna plaża w Jelitkowie.

Środa okazała się dniem pełnym wrażeń. Jako klasa kształcąca się w kierunku ratownictwa medycznego, byliśmy zachwyceni przygotowanymi atrakcjami. Naszą przygodę zaczęliśmy od zwiedzania Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Naszym przewodnikiem po lotnisku była Pani Małgorzata Kołakowska, która przybliżyła nam specyfikę wykonywanego zawodu, a także procedury i zasady panujące na terenie obiektu. Dziękujemy Panu Komendantowi Straży Granicznej w Gdańsku Panu Sławomirowi Majstrowiczowi za umożliwienie zwiedzania Portu Lotniczego, a także Szefowi Służby Ochrony Lotniska Panu Piotrowi Niedziułce. Następnie udaliśmy się na pokaz pirotechniczny, który całkowicie zaabsorbował naszą uwagę, a także mogliśmy obejrzeć wyposażenie wozu Straży Granicznej. Kolejnym punktem naszej wycieczki był obiekt Straży Granicznej, gdzie zobaczyliśmy samoloty i sprzęt, którym posługują się pracownicy. Następnie zwiedziliśmy Lotnicze Pogotowie Ratownicze w Gdańsku. Spotkanie i rozmowa z Dyrektorem LPR Panem Rafałem Szczepańskim pogłębiły nasze pasje, a także zmotywowały do dalszego kształcenia się w tym kierunku. Ostatnią z przygotowanych atrakcji był rejs statkiem na Westerplatte i zwiedzanie Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej. Po krótkim omówieniu i prezentacji  mieliśmy możliwość wejścia na pokład statków należących do jednostki. Dziękujemy Panu Romanowi Kiełpikowskiemu za umożliwienie zwiedzania Dywizjonu na Westerplatte. Szczególne podziękowania kierujemy w stronę Pana Andrzeja Ostrówki za zorganizowanie wycieczki po lotnisku i przybliżenie pracy Straży Granicznej.

Jedną z atrakcji wycieczki klasy 2c było wyjście na wschód słońca. W czwartek nad ranem grupa ochotników pod opieką pani Joanny Opyd udała się na plażę w Sopocie, aby podziwiać wschód słońca. Panorama rozciągająca się z perspektywy opustoszałego mola sopockiego zostanie w naszej pamięci jako jedno z najpiękniejszych wspomnień. Zmęczeni, lecz szczęśliwi wróciliśmy do schroniska, by przygotować się na kolejny dzień pełen wrażeń.
W czwartek rano udaliśmy się w podróż do Malborka, by zwiedzić historyczne miejsce, jakim jest Zamek Krzyżacki. Na miejscu czekał na nas przewodnik, dzięki któremu wzbogaciliśmy naszą wiedzę o bardzo istotne detale historyczne, często pomijane w literaturze. Po powrocie z Malborka czekała na nas słoneczna plaża w Sopocie. Każdą wolną chwilę spędzaliśmy na plaży, maksymalnie wykorzystując piękną pogodę.

W dzień wyjazdu, zwiedziliśmy jedno z bardziej pożądanych obiektów turystycznych, jakim jest Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Następnie udaliśmy się do Gdyni w celu zwiedzenia słynnego Akwarium Gdyńskiego. Mieliśmy jedyną okazję, aby poszerzyć swoją wiedzę zdobytą podczas lekcji biologii, oglądając żywe organizmy w ich naturalnym środowisku. W ostatnich godzinach udaliśmy się na plażę, by „oficjalnie” pożegnać się z morzem. Zmęczeni, lecz zadowoleni wsiedliśmy w powrotny pociąg i tak zakończyła się nasza przygoda nad morzem. Wszyscy będziemy bardzo miło i ciepło wspominać spędzony wspólnie czas. Na koniec pragniemy podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do korzystnego rozwoju wycieczki, szczególnie naszej wychowawczyni pani Małgorzacie Jawor, pani Joannie Opyd, a także pani Małgorzacie Stelmach za trud włożony w organizację wycieczki i poświęcony nam czas.

(Patrycja Wąchała, Magdalena Ogorzały, Aleksandra Dulak)