Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wolontariusze na półzimowisku

Treść

Co roku wolontariusze z naszego Szkolnego Klubu Wolontariatu pomagali na półzimowiskach i półkoloniach organizowanych przez Stowarzyszenie Sursum Corda. Niestety, w dobie pandemii koronawirusa  działalność wolontarystyczna została ograniczona.  Przez kilka miesięcy szkoły były zamknięte i odbywały się zajęcia zdalne. Dopiero  w tym roku Sursum Corda zorganizowało półzimowisko, w którym bardzo chętnie uczestniczyły uczennice naszego liceum, które pomagały wychowawcom w opiece nad dziećmi. Były to: Agnieszka Wątroba,  Oliwia Porębska i Maja Tokarczyk. Dziewczynom dziękujemy za poświęcony czas. Udział  naszych wolontariuszy w półzimowiskach i półkoloniach jest ogromnym doświadczeniem. Poniżej przedstawiamy sprawozdanie z półzimowiska naszej wolontariuszki Agnieszki:

„W dniach 24-28 stycznia miał miejsce II turnus półzimowiska organizowanego przez Stowarzyszenie Sursum Corda w Szkole Podstawowej nr 7 im. Obrońców Pokoju w Nowym Sączu. Zadaniem wolontariuszy była pomoc wychowawcom czterech grup w opiece nad dziećmi w szkole, podczas wyjść i zabawa z uczestnikami turnusu.

W poniedziałek  odbywały się zajęcia integracyjne z dziećmi, tworzyły one plakaty kojarzące  się z nazwą ich  grupy, którą sami wybierali poprzez głosowanie. Na sali gimnastycznej szkoły, umilaliśmy sobie czas zabawami z chustą Klanza, ale również sportowymi rozgrywkami. Dzięki temu opiekunowie i wolontariusze mogli bliżej poznać dzieci i dowiedzieć się o ich zainteresowaniach czegoś więcej.

Następnego dnia miała miejsce wycieczka do Tylicza i Krynicy-Zdroju. W Tyliczu dzieci w swoich grupach miały okazję pozjeżdżać z górki na jabłuszkach oraz zapoznać się ze snow-tubingiem (zjeżdżanie z górki na małych, okrągłych pontonach). W Krynicy odwiedziliśmy pijalnię wody i Muzeum Zabawek, mogliśmy tam oglądać współczesne zabawki, ale  również z przeszłości, którymi  bawili się nasi rodzice, dziadkowie, a pewnie  i pradziadkowie. Miejscem, które cieszyło się wśród dzieci największą popularnością był zdecydowanie pokój z budowlami z klocków Lego, statkami kosmicznymi, pociągami, samolotami i samochodami.

W środę wybraliśmy się na lodowisko przy ulicy Nadbrzeżnej, gdzie jeździliśmy na łyżwach. Byli tacy, co nie radzili sobie najlepiej  na lodowisku i wtedy korzystali z pomocy wolontariuszy. Wszyscy bawili się rewelacyjnie! Po powrocie z lodowiska do szkoły odbył się ,,Mam Talent”. Podczas zabawy dzieci i wolontariusze mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami, a jury złożone z czterech osób, oceniało ich wyczyny.

Czwartek był ,,dniem kina” wszyscy podopieczni  nie mogli doczekać się seansu w kinie Sokół, wybraliśmy się na ,,Sing 2”. Na sali kinowej było mnóstwo śmiechu, wszyscy zgodnie stwierdzili, że chętnie poszliby na tę bajkę jeszcze raz.

W piątek udaliśmy  się na ściankę wspinaczkową, gdzie dzieci mogły spróbować swoich sił przy pomocy specjalistów, którzy ich asekurowali  i motywowali. Po powrocie i obiedzie, miało miejsce zakończenie turnusu, z rozdaniem nagród i dyplomów.”