Deklaracja Dostępności
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://lo.stary.sacz.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. - Część zdjęć nie posiada opisów alternatywnych. - Dokumenty, zdjęcia i materiały wideo opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej mogą nie spełniać wymagań dostępności cyfrowej. - Filmy opublikowane na stronie mogą nie zawierać napisów dla osób niesłyszących. - Materiały są publikowane od wielu lat (od 2013 r.) przez różnych redaktorów. Szkoła dokłada starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty, zdjęcia i materiały wideo opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej mogą nie spełniać wymagań dostępności cyfrowej.
Nadmierne koszty
Zapewnienie pełnej dostępności cyfrowej archiwalnych materiałów opublikowanych przed 23 września 2018 r. oznaczałoby nadmierne obciążenia finansowe i organizacyjne dla szkoły.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.
W Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona spełnia standardy dostępności WCAG 2.1 i WCAG 2.2. Szkoła na bieżaco pracuje nad likwidacją wszystkich błędów dostępności cyfrowej i regularnie monitoruje i aktualizuje stronę, aby zapewnić jej zgodność z obowiązującymi standardami dostępności.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Imię i nazwisko: Sekretariat szkoły
E-mail: lostarysacz@poczta.internetdsl.pl
Numer telefonu: 18 446-05-83
Opis procedury:
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić na adres: lostarysacz@poczta.internetdsl.pl lub telefonicznie 18 446-05-83.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeśli w tym czasie nie będzie możliwe zapewnienie dostępności, poinformujemy o nowym terminie nie dłuższym niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Krzysztof Szewczyk - Dyrektor szkoły,
- Adres: ul. Partyzantów 15,
- E-mail: lostarysacz@poczta.internetdsl.pl.
- Telefon: 18 446-05-83.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Szkoła przeszła audyt dostępności architektonicznej i jest w trakcie realizacji zaleceń.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zapewniamy obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez:
- kontakt telefoniczny,
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- kontakt korespondencyjny,
- strony internetowe spełniające standardy dostępności dla osób niepełnosprawnych, tablice informacyjne zamieszczone na terenie szkoły.
Brak urządzeń ułatwiających słyszenie, tłumacza języka migowego może prowadzić do utrudnień w złożeniu czy uzyskaniu dokumentacji dostosowanej do potrzeb osób potrzebujących.